Ochrona przyrody
Obszary i obiekty chronione Na ostatnich zajęciach mówiliśmy o wodach słodkich i wodach słonych. Na koniec lekcji zadałam pytanie - dlaczego informacja o Morzu Martwym nie zgadza się z informacjami z podręcznika ? Odpowiedź - bo podręcznik nie uwzględnił wyjątków, do jakich należy ten zbiornik wodny. Leży on na lądzie, jest jeziorem, więc według opisu powinien mieć wodę słodką, a tymczasem, jest bardzo zasolony. Zgodnie z zapowiedzią ogłaszam, że osobą, która potrafiła logicznie myśleć i odszukać w podręczniku właściwe informacje jest Natalia Otrzymuje ona tytuł książkowego detektywa oraz dodatkową ocenę. A teraz zajmiemy się ochroną przyrody. Poznacie różne sposoby ochrony przyrody, ale zanim to nastąpi, proszę by każdy zapisał pod tematem w zeszycie 3 odpowiedzi na pytanie - po co chronimy przyrodę. otwórzcie podręcznik na str 155 zapoznajcie się ze sposobami ochrony przyrody zapiszcie je do zeszytu (wypisuję je również niżej) zapoznajcie się ze zdjęciami , które wklejam n