Posty

Wyświetlanie postów z maja 10, 2020

Czechy i Słowacja

Obraz
Turystyczne atrakcje Czech i Słowacji Zielony kolor, to notatka do zeszytu, uzupełnij ją w podanych miejscach.                                        Czechy                                         Słowacja Położenie w Europie  ...........................                     ..................... Położenie w stosunku  do Polski                  ...............................                  ..................... Stolica                      ................................                  ....................... Ludność                   ..................................                 ...................... Czechy i Słowacja to kraje atrakcyjne turystycznie o czym świadczy liczba odwiedzających je turystów. Czechy są znane głównie ze względu na dziedzictwo kulturowa. Znajdują się tam zamki, pałace, a w wielu miastach pięknie zachowane starówki. Czechy:                         Praga - Hradczany, zabytkowa dzielnica Pragi Praga - Złota Uliczka -

Pustynie

Obraz
Pustynia gorąca i pustynia lodowa Fenek - lisek pustynny  Zawsze na lekcji pytam dzieci co to jest pustynia i w większości dzieci opowiadają, że pustynia jest tam, gdzie jest dużo piasku, czyli np na Saharze w Afryce,  a tymczasem na pustyni może być żwir, skały, a nawet lód. Pustynią nazywamy obszar pozbawiony roślin i z małą ilością opadów. Pustynia może powstać wszędzie, jeśli nie będzie padał tam deszcz . 1. Pustynie gorące a) występowanie suchsze obszary świata występują wzdłuż zwrotników ( gdzie znajdują się zwrotniku mówiliśmy jeszcze w klasie, sprawdź w zeszycie w poprzednim dziale, na mapie zaznaczone są przerywaną linią po obu stronach równika) b)Klimat - zwrotnikowy - bardzo mała ilość opadów, wysokie temperatury, bardzo duża różnica temperatury pomiędzy dniem a nocą - w dzień ok 50°C   w nocy ok 5 °C c) rodzaje pustyń piaszczyste żwirowe kamienista d) zwierzęta i rośliny - na podstawie podręcznika str1

Zmiany w obszarach okołobiegunowych

Obraz
Zmiany w obszarach okołobiegunowych Dzisiaj pokażę kilka zdjęć okolic okołobiegunowych - Arktyki i Antarktydy.  Opowiem Wam,  co znajduje się na fotografiach, a Waszym zadaniem będzie wyjaśnić co spowodowało zjawiska, które będziecie oglądali. Jest to zadanie na ocenę, więc proszę, by odpowiedź nie ograniczała się do kilku słów, tylko zawierała obszerniejsze wyjaśnienie zjawiska. Termin -  do następnej lekcji. Zadanie:  - wyjaśnij, czym spowodowane jest topnienie lodu i lodowców  - czym spowodowane jest tworzenie się dziury ozonowej nad     Antarktydą i jakie to ma skutki  - korzystając z mapy w linku podaj najwyższe i najniższe    temperatury: na Grenlandii w okolicach  Bieguna Północnego na Antarktydzie https://earth.nullschool.net/#current/wind/surface/level/overlay=temp/orthographic=8.47,9.49,259     Ziemię na mapie można obrócić Odpowiedź można wysłać jako treść maila, dokument Word, albo zdjęcie zeszytu. W razie gdyby ktoś miał trudności, to podpowiem, że m