Ochrona przyrody
Obszary i obiekty chronione
Na ostatnich zajęciach mówiliśmy o wodach słodkich i wodach słonych.
Na koniec lekcji zadałam pytanie - dlaczego informacja o Morzu Martwym nie zgadza się z informacjami z podręcznika ?
Odpowiedź - bo podręcznik nie uwzględnił wyjątków, do jakich należy ten zbiornik wodny.
Leży on na lądzie, jest jeziorem, więc według opisu powinien mieć wodę słodką, a tymczasem, jest bardzo zasolony.
Zgodnie z zapowiedzią ogłaszam, że osobą, która potrafiła logicznie myśleć i odszukać w podręczniku właściwe informacje jest
Natalia
Otrzymuje ona tytuł książkowego detektywa oraz dodatkową ocenę.
A teraz zajmiemy się ochroną przyrody. Poznacie różne sposoby ochrony przyrody, ale zanim to nastąpi, proszę by każdy zapisał pod tematem w zeszycie 3 odpowiedzi na pytanie - po co chronimy przyrodę.
- otwórzcie podręcznik na str 155
- zapoznajcie się ze sposobami ochrony przyrody zapiszcie je do zeszytu (wypisuję je również niżej)
- zapoznajcie się ze zdjęciami , które wklejam niżej, może rozpoznacie na nich miejsca , w których byliście
- wykonajcie ćwiczenie 1 ze str 96 z zeszytu ćwiczeń
1. Parki narodowe
2. Rezerwaty przyrody
3. Parki krajobrazowe
w powiecie lublinieckim
4. Pomniki przyrody ożywionej
5. Pomniki przyrody nieożywionej
Komentarze
Prześlij komentarz