Temat: Jak uniknąć niebezpiecznych sytuacji w naszym otoczeniu?

Część I

Przeczytaj tekst w podręczniku na str 124. 
Przeczytaj poniższe historie. Zapisz w zeszycie punkty 1, 2, 3 ( tyko treść zaznaczoną na zielono) oraz zapisz po dwa przykłady wypowiedzi dzieci opisujące właściwe zachowanie się w przedstawionych sytuacjach.

1. BURZA - Roztropna Amelia

Amelia z rodziną wybrała się w słoneczne wakacyjne popołudnie nad jezioro, aby poćwiczyć z bratem grę w siatkówkę plażową. Kiedy oboje nieco już zmęczeni usiedli, żeby chwilę odpocząć i ugasić pragnienie, zauważyli nadciągające ciemne chmury. Zanim zdążyli się spakować, niebo przecinały już długie błyskawice, a tuż po nich słychać było potężne grzmoty. Zabierając z plaży koszyk z podwieczorkiem, dziewczynka powiedziała do brata…....................................................

...........................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
                                                                                    


2. OWADY  - Nierozważny Karol

Tomek i Karol postanowili poszukać ukrytych skarbów w pobliskim sadzie. Kiedy poszukiwania nie przynosiły żadnych rezultatów, znudzeni chłopcy usiedli w cieniu wysokiej starej gruszy. Nagle Karol zauważył, że ze szczeliny w pniu drzewa wydostają się czarno-żółte brzęczące owady.
– Sprawdzimy patykiem, ile ich tam jest? – zapytał chłopiec.
– Lepiej nie – odpowiedział Tomek. – To chyba osy. Kiedyś jedna użądliła moją siostrę.
– Eeee tam, będziemy uważać – uciął krótko Karol i sięgnął po leżący obok kij, który zaczął
kierować w stronę owadów. Nawet nie zauważył, gdy jedna z os usiadła na jego przedramieniu i wbiła żądło w skórę. – Auuuu! – krzyknął chłopiec.
– Dobrze, że na przyrodzie uczyliśmy się, jak postępować w takich sytuacjach – pocieszał

kolegę Tomek. – Chodź… ..................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................



3. Wrażenia ze szkoły - Marcin

– Co mamy dziś na obiad? – zapytał Marcin, wchodząc do kuchni.
– Zupę pieczarkową i spaghetti – odpowiedziała mama.
– Dziś chyba obchodzimy dzień grzybów: w szkole – na przyrodzie pogadanka o zatruciach grzybami, na stołówce krem z borowików, a w domu – zupa pieczarkowa. To jakaś zmowa? – dziwił się chłopiec.
– To się nazywa zbieg okoliczności – oznajmiła z uśmiechem mama. – A co zapamiętałeś z tej pogadanki?
– Najbardziej utkwiły mi w pamięci sposoby udzielania pierwszej pomocy komuś, kto zjadł trujące grzyby. Trzeba wtedy…........................................................................................................................
..............................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................




Miłej pracy, pozdrawiam 4 klasę :)





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Strefy klimatyczne i strefy krajobrazowe

Pustynie

Las równikowy